IPOH: Umat Islam, khususnya di negeri Perak Darul Ridzuan untuk pertamakalinya dalam sejarah 51 tahun kemerdekaan negara dijemput bersama-sama berbuka dan bersolat tarawih bersama-sama Menteri Besar di Dataran DBI di sini bermula malam ini (4 Sept)
Dato Seri Ir Haji Mohammad niar Jamaluddin akan merasmikan majlis berkenaan yang dinamakan sebagai program Berbuka Puasa, bersolat Tarawih dan Tazkirah’.
Majlis akan bermula dengan ketibaan Menteri Besar jam 6.45 petang, diikuti tahlil. berbuka puasa, solat maghrib dan jamuan. Selepas itu, majlis akan diikuti solat isya dan solat sunat terawih, witr dan tazkirah.
Menurut Nizar, program itu akan diadakan setiap minggu pada Ramadhan ini, dan jika mendapat sambutan ia akan diadakan sekerap mungkin. Exco dan ahli-ahli yang berhormat kerajaan negeri Pakatan Rakyat dijadualkan hadir sama.
Majlis ini terbuka kepada semua, termasuk musafir. Ia meliputi sembahyang tarawih dan tazkirah yang akan dijadual dipimpin oleh Nizar sendiri. Lebih 300 orang dijangka hadir dalam program ini yang bertujuan ‘menghidupkan’ malam Ramadan secara lebih meluas dan terbuka.
Nizar turut menggesa semua jabatan kerajaan dan syarikat yang mempunyai pekerja Islam turut sama mengadakan tazkirah pada waktu-waktu bersesuaian sepertimana dilaksanakan di pejabat Setiausaha Kerajaan negeri. end/anr

Kurma Ramadhan
Insyaallah PKWR ADUN Kubang Rotan akan mengedarkan buah kurma ke semua surau dan masjid di dalam DUN Kubang Rotan. Jum kita ke Masjid, Hidupkan Ramadhan!


Bubur Kanji Untuk Semua Semperna Ramadhan


Alhamdulillah sambutan kepada bubur kanji amat menggalakkan. Saudara semua dijemput untuk menikmatinya setiap hari di Dewan Orang Ramai Kampong Tengah Kuala Kedah,

0 comments: