Komen dari pengunjung

Saya asal orang Penang tapi dah duduk banyak tempat di Kedah dekat 30 tahun lebih. Yang saya nampak, Kedah ni memang negeri yang kotor, tak kira di mana pun baik di pekan atau kampung. Mengikut pandangan saya, orang Kedah ni memang pengotor dan tidak ada kesedaran sivik, kalau ada pun sedikit saja. Saya tengok longkang longkang semua tak bergerak dengan air pekat dan kotor bertakung. Air kotor tak apa la juga sebab nyamuk suka air bersih saja. Bau yang tak boleh tahan tapi orang Kedah boleh buat tak tahu, tak kira busuk atau kotor. Dengan ini saya yakin, buat lah program gotong royong atau apa pun program kesedaran, orang Kedah tak akan sedar. Sebab dah berdekad dekad saya tengok hidup di Kedah macam ini. Mungkin mereka ni dah tak tahu apa itu kotor lagi sebab dah terlalu biasa hidup dalam kekotoran. Saya harap YB (yang berkhidmat) akan siar la komen saya ni biar orang Kedah sedar sikit. Jangan cantas saja sebab saya tak ada benda yang baik nak cakap.Wasalam.
posted by admin

2 comments:

Mohd Nasir Mustafa said...

betul tu

pak none said...

dah kalau betui tu, nak buat macam mana pula, hang wakil rakyat?