Minta MBAS Baiki Segera Padang Awam

Kuala Kedah – Perkumpulan Anak-Anak Nelayan Kuala Kedah menganjurkan pertandingan bola sepak lapan sebelah untuk menarik perhatian pihak Majlis Bandaraya Alor Setar (MBAS) membaiki segera padang awam Taman Seri Putra di sini.

Wakil biro sukan kumpulan itu, Ezaham Yahya berkata, pertandingan bola sepak lapan sebelah itu diadakan selama dua hari pada 1 dan 2 Mei lalu di padang awam di sini.

Menurutnya, pertandingan yang dianjurkan Perkumpulan Anak-Anak Nelayan Kuala Kedah itu diadakan untuk mendapatkan perhatian MBAS agar membaiki atau menaik taraf keadaan padang awam berkenaan.

“Kami ingin meminta MBAS turun melihat sendiri keadaan padang awam Taman Sri Putra di sini yang tidak begitu sempurna keadaannya”. Apabila musim hujan air akan bertakung di atas permukaan tanah merah ini. Dalam keadaan seperti itu, bagaimana kami hendak menggunakannya,” katanya kepada Sinar Harian disini.

Peserta pertandingan bola sepak bermain dalam keadaan padang awam yang tidak sempurna dan air bertakung.



Katanya selain mengadakan pertandingan bola sepak lapan sebelah, mereka turut menyerahkan kain rentang meminta PBT membaik pulih padang awam itu yang telah ditanda tangani penduduk ditaman ini.

Wakil penduduk Taman Sri Putra menyerahkan sepanduk yang telah ditanda tangani untuk memohon MBAS baik pulih padang kepada ADUN Kubang Rotan, Mohd Nasir Mustafa (dua dari kiri). Turut mengiringi beliau En. Hamaid Bahari (Kiri), Pengerusi PNK Kuala Kedah yang juga Ahli Majlis Bandaraya.


“Penyerahan banner itu diserahkan kapada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kubang Rotan, Mohd Nasir Mustafa.”

“Kami mohon tindakan segera untuk baik pulih padang awam ini memandangkan penduduk taman ini terutama anak muda sering bermain disini. Apabila hujan air bertakung atas permukaan dan kami tidak dapat menggunkan padang ini” katanya.

Ezaham berkata, dengan penyerahan sepanduk itu, diharap MBAS mengambil tindakan segera dengan membaiki keadaan padang itu yang agak teruk.

“Penduduk di taman ini benar-benar memohon jasa baik MBAS mempercepatkan proses pembaikan padang awam Taman Sri Putra ini.”katanya.

petikan dari Sinar Harian

0 comments: