SMS Isu Dr. MAZA

Assalamualaikum,
Malaysia sekali lagi gempar apabila Bekas Mufti Kerajaan Negeri Perlis, Dr Mohd Asri Zainul Abidin (Dr. Maza) ditahan ketika sedang memberi kuliah di sebuah kediaman milik persendirian di Taman Sri Ukay, Ampang, Selangor.
Seramai 35 anggota JAIS datang ke premis tersebut dengan diiringi lebih 25 orang anggota polis.
Namun, seramai 50 orang jemaah dari 300 yang berada di banglo itu bertindak menghalang penguatkuasa JAIS dan tidak membenarkan Dr. Maza ditahan.
Kesemua mereka bertanya kepada JAIS atas alasan apa penahanan Dr Maza. Ustaz Sharom Maarof, Pegawai Penguatkuasa Agama, dengan nada yang keras menjawab, "Dia tidak ada tauliah untuk memberi ceramah..."
Ooo. rupanya Dr. Maza kena tahan sebab takdak tauliah. Patutla dengar macam-macam orang ulas, PM 1Malaysia pun ulas, timbalannya pun ulas, menteri-mentera nya pun ulas, pemimpin PR tak terkecuali dari memberikan ulasan. macam-macam juga ulasannya. Apa yang lebih menarik yang admin nak kongsikan bersama ialah dua SMS yang kami terima.

Berikut sms tersebut...
"Pemimpin PR tertipu dan jadi pening dengan tangkapan Dr. Mohd Asri. Berjaya lagi tornado BN untuk memusnahkan kerajaan PR Selangor. Wahai orang-orang PAS, jangan keliru membela Dr. Asri tanpa usul periksa. JAIS tu agensi kerajaan PR Selangor"

sms kedua yg diterima
"Kempen pertahan JAIS dan Kerajaan PR Selangor. Jangan Sesekali bagi kredit kepada Dr. Asri dan sekutunya Umno".

Kepada semua pengunjung setia blog ini. apa pendangan anda, apa komen anda, apa pendapat anda, Kita kongsikan bersama.....

posted by admin

0 comments: