BN Akan Guna Strategi 2004...

Pengerusi SPR, Hj Abd Aziz Mohd Yusof telah mengumumkan tarikh penamaan calon ialah pada 29 Mac 2009 dan hari mengundi pada 7 April 2009 bagi kedua kerusi Parlimen Bukit Gantang dan DUN Bukit Selambau.
Hari penamaan calon berlaku sehari selepas tamat Perhimpunan Agung UMNO, iaitu bermula pada 24 hingga 28 Mac 2009.
Pada 28 Mac 2009, Pak Lah akan mengundur diri sebagai Presiden UMNO dan juga pengunduran sebagai Perdana Menteri menyusul kemudian dalam tempoh kempen berlangsung iaitu 29 Mac hingga 7 April 2009.
Hari ini baru 14 Februari 2009, untuk sampai ke tarikh 29 Mac 2009, iaitu hari penamaan calon kita terpaksa tunggu lebih dari satu bulan. Pengerusi SPR beritahu awal-awal tarikh ini tidak ada kena mengena dengan Perhimpunan Agung UMNO. Cehhh.... budak belum baligh boleh la kelentong.
Di Perak, polis telah bekukan permit ceramah, jadi secara logiknya Pakatan Rakyat tak boleh buat ceramah secara sah, kena buat cara tak sah dan akan dikejar ke sana sini oleh "otak loceng" kerana langgar arahan. Sedangkan... (ulang sekali lagi bagi kuat sikit) SEDANGKAN!!! UMNO/BN boleh ceramah sampai ke dalam setiap rumah pengundi Bukit Gantang dan Bukit Selambau.
Lebih-lebih lagi siaran langsung Persidangan Agung UMNO akan dibuat secara live untuk hentam Pakatan Rakyat cukup-cukup sepanjang 5 hari persidangan tersebut.
Acara perlantikan Najib sebagai PM akan dijadikan sebagai bahan kempen untuk memanipulasi pemikiran rakyat sama seperti yang dilakukan oleh Pak Lah dalam tahun 2004. Pak Lah telah gunakan strategi ini dulu dan dia menang besar.
Jentera kempen BN akan meminta pengundi memberi peluang kepada Najib sebagai PM baru dengan visi dan misi baru yang akan membuat perubahan drastik terhadap segala kelemahan UMNO/BN sebelum ini.
"Mak Cik.... Pak Cik..., memang sebelum ini bawah Pak Lah memang UMNO dan BN lemah, tetapi bila Najib naik duduk atas la ni, tak lemah dah..., dia akan pebetui semua yang bengkok dan dia pandai...." adalah antara kaedah kempen yang akan sampai telinga pengundi oleh Ibu UMNO dan Anak Pempuan (Puteri) UMNO.
Oleh itu, seruan awal saya kepada pengundi di kedua-dua Bukit di Kedah dan Perak supaya tidak termakan dengan umpanan strategi ini, yang telah ditelan pada tahun 2004. Akhirnya umpan yang ditelan disangka manis lemak berkrim tetapi malangnya pahit lebih dari jadam dan akhirnya rakyat menghukum BN semula dalam pilihanraya 2008.
Ubahlah siapa sahaja jadi PM, ubahlah siapa sahaja jadi Presiden, bila namanya UMNO ia tetap akan serupa sahaja natijahnya iaitu negara tetap akan dibelenggu rasuah, penyelewengan, salahguna kuasa, rosak akhlak, pupus nilai agama, jenayah, salah urus tadbir ekonomi dan seribu satu macam lagi kecurangan serta penindasan.

0 comments: